|
 |
ULEIURI |
|
|
|
 |
PRODUCATORI |
|
|
 |
INFORMATII |
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
BIBLIA ULEIURILOR DE MOTOR (CITATE)
|
NIMIC nu este mai important, pentru viaţa vehiculului dumneavoastră, decat o lubrifiere şi o filtrare corectă a uleiului, pentru motor şi alte părţi aflate in mişcare. Aşa cum automobilele sunt recreate pentru a utiliza motoare mai puternice şi mai eficiente, tot aşa lubrifianţii trebuie recreaţi pentru a răspunde cerinţelor tot mai mari ale noilor motoare. Cu cat creşte temperatura motorului şi scade capacitatea rezervorului de ulei, cu atat mai mult uleiurile trebuie să lucreze mai bine in motoarele actuale, decat inainte. Pelicula de ulei de motor dintre două suprafeţe metalice face mai mult decat o lubrifiere. impiedicand contactul direct dintre componentele motorului, uleiul de motor oferă şi protecţie impotriva uzurii. Asta, probabil, pare evident. Totuşi, există un alt mod in care un ulei poate proteja. Uleiul de motor trebuie să protejeze componentele motorului impotriva coroziunii.Oxidarea unui ulei si contaminarea prin condensare şi prin impurităţi datorate combustiei sunt cauze care duc la producerea de acizi in uleiul de motor. Dacă acestor acizi li se permite să intre in contact cu componentele motorului, apare coroziunea şi rezultatul este distrugerea prematură a componentelor motorului. Uleiurile de motor au ca scop şi combaterea acestor acizi. Dacă un motor nu rămane curat, el nu rămane eficient. Depozitele de impurităţi rămase in motor, impiedică funcţionarea şi reduc eficienţa combustibilului, in timp ce scad performanţele motorului. in plus, dacă sunt lăsate nepăzite, aceste impurităţi pot cauza o uzură mare a motorului. Orice particulă mai mare decat cele intre 5 şi 20 de microni, (depinzand de vehicul), va dăuna serios unui motor, dacă nu este evacuată sau inchisă intr-un recipient. Pentru a vă face o idee cat de mică despre aceasta, vă putem spune că părul uman are o grosime de aprox. 100 microni. Deşi filtrarea joacă un rol important in această situaţie, uleiul trebuie să-şi păstreze rolul de a nu permite formarea depozitelor de impurităţi in motor şi de a menţine particulele contaminante in suspensie, pană ce ele vor fi evacuate in filtrul de ulei. Uleiul de motor este responsabil intr-o mare măsură şi de răcirea motorului dumneavoastră. Radiatorul (sistemul anti-ingheţ) răspunde doar de răcirea părţii superioare a motorului dumneavoastră. Restul, (arborele cotit, axul cu came, distribuţia, pistoanele, rulmenţii de presiune şi multe alte componente importante ale motorului) sunt răcite in principal de uleiul de motor. |
|
|
|
 |
|
|
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.
|
|